Zeijerveldnr53final (1).jpg Zijerveld ontvangt de Gouden Partner-award daar waar kaas maken begint: in het weiland tussen de koeien. (Foto: Pauline Smale)

Awards - Gouden Partner

Zijerveld: ‘Samen het maximale uit de kaascategorie halen is ons doel’

BODEGRAVEN – Zeg je Nederland, dan zeg je kaas! Alle ontwikkelingen en innovaties in die categorie vallen op bij de retailers. Zijerveld springt eruit! Zij winnen een Gouden Partner-award. “Zijerveld staat de laatste jaren niet stil, we innoveren op diverse aspecten in de kaasketen”, reageert Robin Groenendijk, key accountmanager retail bij Zijerveld. Ondanks de historische stijging van de melkprijs weet het bedrijf met haar partners te kijken naar het zoveel mogelijk betaalbaar houden van kaas.

Redactie |

Categorie: Kaas
Criterium: Omzetprestatie
Winnaar: Zijerveld

Van harte gefeliciteerd, jullie hebben de Gouden Partner gewonnen! Wat is jullie eerste reactie?
“Het winnen van de Gouden Partner is een prachtig resultaat en een mooie erkenning voor al onze collega’s die er iedere dag alles aan doen om onze handelspartners maximaal te bedienen. Bij Zijerveld staat de consument centraal en werken we samen met onze partners om een optimaal assortiment voor de consument aan te bieden. Met onze mooie kazen werken we hard aan onze missie ‘ creating moments of happiness ’.”

Wat maakt dat jullie de prijs in de wacht hebben gesleept?
“Zijerveld staat de laatste jaren niet stil, we innoveren op diverse aspecten in de kaasketen. Zo zijn we vorig jaar gestart met Noord-Hollandse kaas met het keurmerk On the way to PlanetProof. Vanuit onze verpakkingslocatie hebben we geïnvesteerd in vijf nieuwe verpakkingslijnen ten behoeve van Hollandse en internationale kazen; hiermee kunnen onze klanten ook weer stappen voorwaarts zetten naar de consumenten. De introductie van een nieuw Customer & Channel development team geeft onze klanten weer nieuwe en extra inzichten in de markt waarop we met elkaar kunnen inspelen. Presentatie van onze categorievisie tot en met 2025 heeft voor veel inzichten gezorgd. Daarnaast blijft onze hoge standaard van samenwerking met klanten ervoor zorgen dat we gezamenlijk het maximale uit de categorie halen en weten te winnen in de markt.”

Wat zijn de gevolgen van de inflatie voor jullie productie?
“Afgelopen jaar hebben we een historische stijging meegemaakt van de melkprijs, dit heeft voor de gehele keten gevolgen gehad. Met onze partners hebben we naar optimale invulling gekeken van het assortiment om kaas zoveel mogelijk betaalbaar te houden. We hebben met onze klanten promotionele activiteiten ingezet om consumenten te activeren naar de kaasvers-categorie. We blijven met handelspartners werken aan efficiency in de keten ten behoeve van rendement in de categorie.”

Hoe kunnen supermarktondernemers meeliften op jullie succes?
“We willen consumenten iedere dag een geluksmoment laten beleven met onze allermooiste kazen. Dit doen we door jaarlijks klantspecifieke jaarplannen op te stellen. Hiermee willen we nieuwe en bestaande klanten naar de kaasvers-categorie trekken. Onze partners werken daarom met kazen van de allerbeste kwaliteit en smaak. Daarmee maken onze handelspartners het verschil in de markt. Vanuit ervaring en onderzoek weten we namelijk dat kwaliteit een essentieel onderdeel is voor de consument! In 2023 is er een premium private label toolkit ontwikkeld om de unieke en kwalitatieve smaak van Noord-Hollandse kaas nog beter te vertellen aan de consument. Dit gebeurt door middel van presentatie, promotie en activatie, zowel offline als online.”

Wat gaan jullie doen om over twee jaar weer uitgeroepen te worden tot Gouden Partner?
“Zijerveld beheert de gehele keten van Hollandse kaas. Daarmee zijn we dé partner voor Hollandse kaas. We hebben de volledige ketenregie en zijn daardoor interessant voor handelspartners. Bovendien zijn we continu in beweging. Afgelopen jaar hebben we een aantal mooie mijlpalen bereikt, echter willen we dooraccelereren. Zo willen we verdere stappen gaan zetten met onze handelspartners op duurzaamheid. Daarnaast blijven we de retailers voorzien van het juiste assortiment met de beste kwaliteit. Met onze powerbrands De Rotterdamsche Oude & Danish Chef willen we aankomend jaar nog meer omzetstijging gaan realiseren. Met het uiteindelijke doel om samen te winnen in de markt! Concluderend: kwaliteit in de gehele kaasketen is belangrijk. Bewezen kwaliteit van ons assortiment, plannen en al onze collega’s die leiden tot een kwalitatieve samenwerking met onze handelspartners.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.